Google Adwords Reklamları Rehberi

Google Adwords Reklamları

Google Display Network Nedir Ve Nasıl Kullanılır?

Birçok reklam canım daha geniş ve kalabalık kitlelere ulaşması için farklı arayışlar içerisinde olduğu bilinmekte. En başarılı sistemi için hedef alınan bazı anahtar kelimeler ve benzersiz reklamlar oluşturmak için reklamcılara arama yani search alanında çok ciddi sayılacak zaman harcadığı bilinmekte.

Yalnızca bütçe ve belirli zaman kısıtlamaları için bazı ayrıntılar gözden kaçabilir Ken Google Display Network reklam yayını yapan kişiler için çok önemli bir kurtarma hizmeti sağlamakta.

Google Display Network Nedir?

Google ortalama 2 milyon web sitesi üzerinden yaklaşık kullanıcıların yüzde seksenini ulaşma başarısı gösteren Display Network ile Google arama motorları üzerinden yayınlanan reklamlar arasında belirgin bir fark olduğu biliniyor.

AdWords reklamları Google arama motorunu veya farklı arama sitelerini kullanan ve kullanıcılarını Hedef alarak yalnızca tıklama başına ödeme ile çalışan özel bir sistemdir.

Google Display Network ise reklamcılığı daha farklı bir versiyonu olarak adlandırılırken farklı bir web sitesinde gezinen kişiler Bu tarz reklamlarla yoğun olarak karşılaşmaktadır. Web sitelerinde görünen beni reklamlar ve ürün tanıtımı yapan küçük kutu şeklindeki Display reklam bunlara verilebilecek en ciddi örnekler arasında yer almakta.

Belirtmiş Olduğumuz bu reklamları ziyaretine alışveriş yapmak için değil de haberlere bakmak veya belirli yazıları okumak için internet sitesinde girdiği sırada karşısına çıkan görüntüleme ya da tıklama üzerinden ücretlendirilen reklamlar olarak planlanan özel reklamlardır.

Google Display Network Kullanımı

Remarketing konusunu öğrenmeden Display Network alanına dokunmak aslında Çok da doğru değil. Çünkü ve Marketing web sitesinde ziyaretçi olan kişinin adeta etiketleyip siteyi terk ettikten sonra da ziyaret ettiği diğer farklı sitelerde tekrar sizin reklamınızı görmesine imkan sunan bir sistemdir.

Bu sistem sayesinde ürününüz Ya da sizin sağlamış olduğunuz hizmetler ile ilgilenen Ziyaretçiler farklı yerlerde de sürekli bu reklamı görerek yüksek dönüşüm oranı oluşmasına ortam hazırlamaktadır.

Bu şekilde Ziyaretçiler sizin markanız ile ilgili daha yoğun bir şekilde karşılaşma imkanına sahip olurken aşırıya kaçırmadan bilinirliği artırıp hedef kitlenin size güven duymasına imkan sağlıyor.

 

Google Adwords Nedir?

Uluslararası alanda en çok kullanılan arama motoru olarak bilinen Google reklam sistemi ile hizmet veren web sitelerinde ürün yerleşimi sağlarken bu işlemleri AdWords adı altında bir reklam sistemi oluşturarak tıklama başına maliyet adı verdiğimiz sistem sayesinde ürünlerin üst sıralarda çıkmasını sağlayan bir reklam türüdür.

Bütçeniz ne kadar olursa olsun Google da reklam vermenin en kolay yollarından biri olan Google Adwords anahtar kelime hedefi ile çalışırken reklam vermek istediğiniz kelimelerin seçimi sonrasında her tıklama başına ödemek istediğiniz tutarı belirterek reklamları nasıl görünmesi gerektiğini düzenleyerek oluşturabilirsiniz.

Google reklamları olarak bilinen AdWords anahtar kelimeleri 1 ile 10 arasında bir kalite puanı ile belirlenirken buna kullanıcı deneyimlerini korumak adına hazırlanan bir puanlama türü olarak da adlandırabiliriz.

Bu arada Google yazım yanlışları için daha önce reklam tıklamaları konusunda çok hassas ve kısıtlayıcı politika izlerken bu politikayı değiştirerek yazım yanlışları konusunda oluşan reklam kutlamalarına daha bundan böyle izin vermeye başladı.

Google Reklam Yerleşme

Reklam yerleşimlerinin profesyonel bir şekilde yönetilir olabilmesi mevcut Banner reklamlarını web sayfalarında hangi bölümde gösterilip gösterilmeyecek ile ilgili yönetme şansı sağlamaktadır.

Belli alanda veya belirli bir konu üzerinde hedefleme planı içerisinde iseniz Google belli bir karar verme aşamasında size yardımcı olarak sitede uygun olan yerlere belirli içerikleri yerleştirerek yönetilen yerleşim sayesinde Reklamın hangi web sitesinin hangi bölümünde görülmesi gerektiğine size sorarak düzenleme yapar.

Reklamlarda Bütçe Uygunluğu

Google reklamlarında bütçe düzenlemesi oldukça dikkat edilmesi gereken konuların başında gelirken Display reklamlar büyük bir kitleye erişim sağladığı için bu konunun hassasiyeti oldukça önemli.

Reklamları test aşamasında kontrol etmeniz için belli bir zaman ayırmanız gerekirken Google Display Network’e dahil olan web sayfaları farklı kısımlarda yayına aldığınız reklamlardan oluşan sonuca göre en başarılı geri dönüş alınan reklam yerleşimleri konusunda bütçenizi bu alanda belirlemeniz en doğrusu olacaktır.

Google reklamlarında gereksiz bir harcamadan uzak durmak yerine daha mantıklı harcamaları ile hedef kitleye yönelik reklam çalışmaları yapmak sizin başarı grafiğinizi daha üst seviyelere taşıyacaktır.

Farklı Sistemlerde Banner Reklamları Oluşturma

Mevcut Bender formatlarında değişik reklam gösterimleri meydana getirmenin sizin için zaman kaybı olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz.

Çünkü reklam uzmanları farklı web sayfalarında ve farklı kişiler için alternatif beni reklam formatlarında siteye içerik oluşturmanın meydana gelecek sonucu oldukça kayda değer biçimde arttıracağını öngörmekte.

Reklam yerleşimleri için Metin kullanımı markanızı için daha uygun olarak adlandırılırken sadece imajdan meydana gelen reklamları ise doğrudan kabul ediyor olabilir.

Metin stili ile oluşturulan reklamlarla sürekli olarak karşılaşıyor ve doğal olarak üretim aşaması da daha kısa sürede devam ediyor.

Metin reklamlarını bu ek avantajlarının haricinde kısa sürede mesajınızı karşı tarafa ileti bilmeniz için daha yoğun bir dikkat çekme stili ile imajdan meydana gelen Banner reklamları sayesinde Hedef kitleye belirtmeniz için önemli.

Kolay Reklam Hazırlama

Google Display Network reklamları ile yayınlanan reklamların % 65 gibi büyük bir bölümü metin reklamlardan oluşurken reklamlara tıklanma oranı İmaj ağırlıkla olanlara göre çok daha az olduğu da bilinen bir gerçek.

Metin reklamları ve İmaj reklamları Google reklamları içerisinde kendilerine has avantaj ve dezavantajları bulunurken her iki reklam grubunun da doğru ve etkin yerlerde kullanılması durumunda tıklanma oranlarının oldukça yüksek olacağı söz konusu.

Büyük bir fırsat oluşturan reklam kampanyaları için çalışma gerçekleştiren reklamcılar genel olarak haftalık hatta günlük hesaplamalarını yaparak anahtar kelime analizlerini gözden geçirmektedir.

Çünkü yapılan reklam kampanyalarında ki revizyon tahmin edilen düşük dönüm oranlarına daha üst rakamlara taşıyabilme çalışmalara reklam konusunda Kişinin kendini geliştirmesi açısından oldukça önemli. Display reklamlar sayesinde meydana gelen tıklanma oranları arama motorlu reklamları ile farklı bir kulvarda seyrederken Display reklamlar nereye ve nasıl yerleştiğini izleyebilmek için Adwords sisteminden Display Network sekmesini kullanarak Display reklamlarınızın meydana gelen kampanyalarla ilgili seçili olduğunu görmeniz gerekiyor.

Bazı sitelerde reklamlarınızın görünmesini istemiyorsanız excluded sekmesini işaretleyerek bu durumdan kurtulmak da mümkün.

Reklam raporlarını düzenli olarak kontrol etmek ve belirli ayarlamaları yapabilmek 18 yaşın altındaki kullanıcılara ilgisiz ve gereksiz Reklamların gösterilmesi 60 yaşın üzerindeki vatandaşlara üniversite reklamlarını göstermek kadar alakasız olacağından Hedef kitleye mantıklı ve hatasız bir şekilde ulaşmak son derece önemli.

Adwords Ve Google Display Network Reklam Kıyaslaması

Google Adwords reklamları bir site sahibi reklam ayarları ile Display Network reklamlarının ayarlarını karıştırmadan kıyaslama yapması gerekiyor.

TBM oranı olarak bilinen tıklama oranlarının oldukça düşük görünmesi harcanan bütçenin su gibi tükeniyor olması ile kafa karıştıran bir çok bilgisiz kişinin bu iki Reklamını da aynı anda kullanırken maalesef benzer ayarlar kullandığı bilinmekte.

Google Display Network ile Google Adwords reklamlarını tercih edecek olan kişi Öncelikle hangi kesime hitap etmek istediğini ve ne kadarlık bir bütçe ile yola çıkmak istediğini daha net rakamlarla ifade edebilmelidir.

Birçok müşteri sizi aramıyor diye kişilere ulaşmak adına Google Display Network reklamlarını kullanmak size en avantajlı sistem olacaktır.

 

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (Bu yazıya oy vermek ister misiniz?)
Loading...
TOP