Pazarlama Anında Satışı Olumsuz Etkileyen İfadeler

Global pazarlama alanı içerisinde satışı arttıracak ve hedefe ulaştıracak önemli söylemler olduğu gibi, satış anında müşteri ve satıcı arasındaki diyaloğun seyrini ve hedefin ulaşılmada izlenilen yöntemi olumsuz şekilde etkileyebilecek ifadeler de bulunmaktadır. Pazarlama sektörünün en fazla sorun yaşadığı iletişim yöntemlerinin başında gelen bu durum, günümüzde birçok işletme ve firmanın etkin iletişim yöntemleri konusunda eğitim ve bilgilendirme süreçlerini geliştirmesine de sebep olma özelliği taşımaktadır. Peki satış anında hedefe ulaşılmamasını sağlayan bu olumsuz cümleler ve ifadeler neler olmaktadır?

Pazarlama-sektoru

”Kesinlikle” ve ”Tamamen” Gibi Kesin Yargılar

Bu kelimeler ile kurulan cümleler konu içerisinde ürünün net özelliklerini değil, eksik yanını gizlemek ya da olumsuzluklarını göz ardı etmek gibi kesin bir anlam oluşturabilmektedir. Ayrıca satıcı kişinin müşteri gözündeki ikna ediciliği ve inandırıcılığını da azaltmakta olan bu cümleler, kurumsal satış dili içerisinde gereksiz ve kaba anlamlar şeklinde de algılanabilmektedir.

Teknik Kısaltmalar

Ürünün satışı anında ürüne dair tüm bilgilerin açık ve alıcının anlayacağı dilde aktarılması büyük önem teşkil etmektedir. İşletme içinde kullanılan kısaltma ve orijinal terimler, müşterinin üründen uzaklaşmasını sağlamakta ve bilgi kirliliği oluşmasına da sebep olmaktadır.

Dürüstlükten Uzak İfadeler

Pazarlama alanında en fazla önem gerektiren konulardan biri de, tanıtılan ürünün oldukça şeffaf ve objektif bir bakış açısı ile alıcıya tanıtılması gerektiğidir. Sadelikten uzak ve abartılı ifadeler, ürünün kendi özelliklerinin önüne geçmekte ve müşteri şüpheye düşebileceğinden bu durum satış anlamında da olumsuz sonuçlar yaratabilmektedir.

Global-pazarlama-alani

Fazlasıyla Tekrarlanan İfadeler

Ürünün pazarlanma anında aynı kalıptaki kelimelerin gereksiz yere tekrarlanması ile oluşturulan cümleler, müşterinin dikkatini dağıtmakta ve bu sebeple alma isteğini oldukça aşağı çekebilmektedir. Bu yüzden net ve yalın kelimeler kullanmak, satış anında karşılıklı güvenin alışması açısından da oldukça önem oluşturmaktadır.

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (Bu yazıya oy vermek ister misiniz?)
Loading...
TOP