Google Adwords Uygun Reklam Verme Yöntemleri
Yeni blog yazımıza hoş geldiniz. Çoğu işletmenin gider maliyetlerini düşürmek gibi bir planlaması her zaman mevcuttur. Reklam giderlerini düşürmek veya kısmak aslında işletmeler için bir avantajdan çok dezavantaj dır. Ancak burada bahsettiğimiz trafik(tıklanma) hacmimizi düşürmeden ve daha çok sipariş alınan kanallara odaklanarak reklam maliyetlerini düşürmeye yönelik çalışmalardan bahsedeceğiz.
Aynı Bütçe ile Nasıl Daha Uygun Reklam Veririz?
-
-
- Kalite Puanı;
Kalite puanı bizim o kelime için ödeyeceğimiz maliyet ile çarpılarak konumumuzun belirlenmesini sağlar. Bir tıklamanın bize maliyeti Teklif Tutarı * Kalite Puanı = Teklif Değeri olarak hesaplanır.Örneğin Teklif 3TL * Kalite Puanı 4/10 = 12 puanlık bir teklif değeriniz oluşur. Ancak 9/10 kalite puanına sahip bir rakip reklam veren 1,5TL lik bir teklif verse bile toplam 13,5 teklif değerine sahip olacağı için sizin üst konumunuzda yer alacaktır.
Yukarıdaki görselde görüldüğü gibi 10/10 olan bir kalite puanı 0,71TL verilen TBM ortalama olarak 0,28TL tutarına mal olmuştur.
- Kalite Puanı;
-
- Negatif Anahtar Kelimeler;
Çoğu reklam verenin gözden kaçırdığı, ihmal ettiği bir önemli konu da negatif anahtar kelimelerdir. Reklamınızın gösterilmesi için eklediğiniz anahtar kelimeleriniz bazen yakın ama işinizle veya verdiğiniz hizmet ile bağdaşmayan kelimeleri tetikleyebilir. Doğal olarak bu kelimeler size fazladan maliyet oluşturur ve dönüşüm/sipariş sağlamaz. Anahtar kelimelerinin hem genel olarak hemde anahtar kelime düzeyinde tek tek en azından aylık olarak kontrol edilmesi ve gereksiz kelimelerin negatif anahtar kelime listesine eklenmesi çok önemlidir.
- Negatif Anahtar Kelimeler;
-
- Dönüşüm / Sipariş / Telefon Araması Takibi;
Reklamlar oluşturuldu, herşey güzel gidiyor ancak hangi kanaldan veya hangi kelimeden kaç dönüşüm, sipariş, telefon araması geldiğini ölçemiyorsunuz. İşte burada ciddi bir maliyet kaybınız var demektir. Düzgün bir dönüşüm takibi ile size dönüşüm getiren – getirmeyen kanalları ve kelimeleri tespit edebilirsiniz. Dönüşüm getirmeyenlerden maliyeti getirenlere kaydırarak reklam bütçenizi çok doğru bir şekilde kullanmış olursunuz. Maliyetiniz yükselmeden siparişleriniz artar.
- Dönüşüm / Sipariş / Telefon Araması Takibi;
-
- Lokasyon Takibi;
Tüm Türkiye geneli çalışan bir işletme olduğunuzu var sayarsak hangi ilden ne kadar dönüşüm aldığınızı hangilerinden almadığınızı ölçerek yine dönüşüm takibindeki gibi sipariş aldığınız illere ağırlık vererek maliyet arttırmadan google reklamlarından aldığınız verimi arttırabilirsiniz. Dönüşümün sıklığına, maliyetine göre de illere göre teklifleri aşağıdaki görseldeki gibi ayarlayabilirsiniz.
- Lokasyon Takibi;
-
- Cihaz Takibi;
Konuya girmeden önce artan mobil cihaz kullanımı ve buna uygun siteler hazırlanmasının öneminden bahsetmeden geçemeyeceğiz. Web sitenizin mobil uyumluluğu mutlaka çok önemli. Sitenizin mobil uyumlu olup olmadığı ile ilgili yazımızı şuradan okuyabilirsiniz. Google Adwords üzerinden satınalma gerçekleştiren müşterilerinizin masaüstünden, mobil cihazdan veya tabletten geldiğini öğrenmek, gelen dönüşümlere göre mobil/masaüstü/tablet teklif oranlarını ayarlamak yine reklam bütçenizin boşa gitmesini önleyecektir. Örneğin mobilden aranmaya daha müsait bir işletme iseniz masaüstü tekliflerini düşürebilirsiniz. Ya da sitenizde sipariş süreci uzun ise ve mobilden gelecek ziyaretçilere daha az ücret ödemek istiyorsanız mobil tekliflerini düşürebilirsiniz.
- Cihaz Takibi;
- Görüntülü Reklam Ağı / Yeniden Pazarlama Yerleşimleri;
Eğer görüntülü reklam ağı veya yeniden pazarlama kullanıyorsanız reklamlarınızın yerleşimlerini(gösterildiği siteleri) kontrol etmeniz gereksiz ve ilgisiz sitelerde reklamın gösterilmesini engelleyecek ve maliyeti düşürecektir. Tabikide firmalarımız için yaptığımız haftalık optimizasyonda bu ve daha bir çok çalışma mevcut. En verimli Google Adwords reklamlarına hemen başlamak veya ücretsiz teklif almak için aşağıdaki formumuzu doldurabilirsiniz.
-
Reklav ® Kesintisiz Destek Hizmeti
Reklamlar hakkında bilgi almak, size uygun bütçeleri öğrenmek için bize telefon, e-posta ya da skype adresimiz üzerinden ulaşabilirsiniz. Müşteri temsilcilerimiz ve hesap uzmanlarımız her türlü sorunuzu yanıtlamaktan memnuniyet duyacaktır.
- Telefon Desteği (09:00 – 21:00) [0322 363 00 90]
- Whatsapp Desteği (09:00-21:00) [Müşteri Temsilcinizden Alabilirsiniz]
- Skype Desteği (09:00 – 01:00) [reklavmedya]
- Mail Desteği (09:00 – 01:00) [info@reklav.com.tr]
Google Adwords Reklam Başvuru Formu
(3 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 4,33. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?)
Loading...
Blog Kategorileri
Son Blog Yazıları
-
Google’dan Adwords İçin Mobil Uyumluluk Kontrol Aracı
Yıllardır Google’dan duyduğumuz mobil dev... -
Mobil Uygulama Reklamları
Yapmış olduğunuz mobil uygulamanızı daha geniş ... -
Google’a Nasıl Reklam Verilir?
Merhaba değerli Reklav Medya Blog okuyucuları, ... -
Google Adwords Uygun Reklam Verme Yöntemleri
Yeni blog yazımıza hoş geldiniz. Çoğu işletmeni... -
Google Adwords Görüntülü Reklam Boyutları
Google Adwords görüntülü reklam ağında yayınlay...