Facebook Ve Instagram Reklam Kurallarında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Son günlerde Facebook Instagram gibi sosyal medya hesaplarının reklam platformu olarak kullanımı oldukça artış gösterdi. Peki, bu sosyal medya sitelerinde reklam kuralları nedir? Nelere dikkat edilmelidir?
Her gün binlerce kişinin kullandığı Facebook ve Instagram, firma ve ürün tanıtımı için de ilham kaynağı oluyor. Müşteri kitlesini genişletmek isteyen firmaların tercihi olan bu sosyal medya hesaplarında bir takım reklam kuralları mevcuttur. İlk kurallardan biri seçeceğiniz reklam verme amacına göre tavsiye edilen reklam görseline ait boyuta uymanızdır. Görsel boyutları her bir kriter için farklılık göstermektedir.
Facebook için reklam görseli boyutları;
Tavsiye Edilen Görsel Boyutu | |
---|---|
İnternet Sitesine Tıklamalar | 1.200 x 628 piksel |
İnternet Sitesi Dönüşümleri | 1.200 x 628 piksel |
Sayfa Gönderisiyle Etkileşim | 1.200 x 900 piksel |
Sayfa Beğenmeleri | 1.200 x 444 piksel |
Uygulama Yüklemeleri | 1.200 x 628 piksel |
Uygulamayla Etkileşim | 1.200 x 628 piksel |
Yerel Bilinirlik | 1.200 x 628 piksel |
Etkinlik Yanıtları | 1.200 x 444 piksel |
Teklif Alımları | 1.200 x 628 piksel |
Video Görüntülemeleri | 1.200 x 675 piksel |
Potansiyel Müşteriler Bulma | 1.200 x 628 piksel |
Görseliniz %20’den fazla metin içeremez. Görselinizi buradan kontrol edebilirsiniz.
Bağlantı açıklaması: 30 karakter.
Instagram Reklam Görseli Boyutları;
-
Görsel en boy oranı: 1.9:1 ila 1:1 (Tavsiye edilen 1:1)
-
Minimum çözünürlük: 600 x 315 piksel (1.9:1 yatay) / 600 x 600 piksel (kare)
-
Tavsiye edilen görsel boyutu: 1080×1080 piksel
-
Açıklama: Yalnızca metin, en fazla 300 karakter (tavsiye edilen 125 karakter)
-
Görseliniz %20’den fazla metin içeremez. Görselinizi buradan kontrol edebilirsiniz.
Bu sebepten dolayı reklamınızda yer alan görselin boyutunu istenilen boyutta sunmanız gerekecektir. Verdiğiniz reklam konusunda görsel kadar önemli olan bir diğer unsur ise reklamınızda yayınlamış olduğunu metin karakteridir. Etkili bir yazı sunabilmeniz için reklam yazınızın kısa ve öz cümlelerden oluşması gerekmektedir. . Başlıklarınız ve reklam metniniz belirtilen adetlerin dışına çıkmamalıdır. Pazarlama seçeneği olarak video reklamını kullanmayı düşünenlerdenseniz saniye sınırlamasına dikkat etmelisiniz. Verimli reklam için video kalitenizin yüksek ve sürükleyici olmasına dikkat etmelisiniz. Özellikle de videoların ilk 5 saniyesi kalan kısmının izlenmesi için çok etkilidir.
Binlerce kişiye ulaşan reklamınızın olduğundan daha güzel görünmesi ve kalıcı bir etki bırakabilmesi için Facebook ve Instagram tarafından verilen reklam kurallarına uymanız sizi başarıya götürecektir. Global dünyanın kapılarını aralamak sosyal medya aracılığı ile verilen reklamlarla artık çok kolay.
Blog Kategorileri
Son Blog Yazıları
-
Google’dan Adwords İçin Mobil Uyumluluk Kontrol Aracı
Yıllardır Google’dan duyduğumuz mobil dev... -
Mobil Uygulama Reklamları
Yapmış olduğunuz mobil uygulamanızı daha geniş ... -
Google’a Nasıl Reklam Verilir?
Merhaba değerli Reklav Medya Blog okuyucuları, ... -
Google Adwords Uygun Reklam Verme Yöntemleri
Yeni blog yazımıza hoş geldiniz. Çoğu işletmeni... -
Google Adwords Görüntülü Reklam Boyutları
Google Adwords görüntülü reklam ağında yayınlay...