Google Adwords Kalite Puanı, Önemi ve Yükseltilmesi

Doğru hedef kitle ve coğrafi bölgelere ulaşmak isteyen ürün ve hizmet sunucularının Google arama sonuçlarında ön sıralara olmasını amaçlayan Google Adwords programında istenen başarının yakalanması farklı etkenlerin bileşkesinden oluşmaktadır. Bu bileşenlerin doğru tespit edilip edilmediği, kullanımının verimli olup olmadığı da Google Adwords kalite puanı adı verilen göstergeyle takip edilebilir ve gerekiyorsa; arama sonuçlarında üst sıralarda olunması için yeniden düzenlenmeler yapılabilir. Bu bileşenler;

Google-Adwords-programi

  • Yaklaşık tıklama oranı
  • Reklam alaka seviyesi
  • Açılış sayfası deneyimi

Google Adwords kalite puanlaması 1 ile 10 arasında değerlendirilir. Önemli olan 7 ve üzeri puan seviyesinde olunmasıdır. Ancak bu seviye ve üstü bir puan doğru yolda ilerlendiğinizin göstergesi olarak kabul edilmektedir.

Google Adwords puanınız istenen seviyelerde değilse, bu bazı noktalarda yapılacak analiz ve düzenlemeyle arttırılabilir. Bu tip bir düzenlemede neler yapılabileceğine örnekler vermek gerekirse;

  • Belirlenen anahtar kelimelerin gözden geçirilip, yenilenmesi ya da yenilerinin eklenmesi; varsa ilgisiz olanların çıkartılması
  • Reklam bölümündeki anahtar kelimeler, oluşturduğunuz reklam metni ve açılış sayfanızla alakalı olmalıdır.
  • Reklam metnini bir tane hazırlamak yerine, aynı ürün ya da hizmet için farklı farklı ya da alt reklam metinleri hazırlanabilir.
  • Reklam verildiğinde belirtilen site adreslerinin (URL ) geçerli olup olmadığının kontrolü. Geçerli olmayan URL’ye yönlendirilen kullanıcı kayıp kişi demektir.

Google-Adwords-kalite-puani

Google Adwords’den en etkin ve verimli sonucu almak istiyorsanız; konusunda uzman ekibimizle sizin için reklam metni oluşturmadan açılış sayfası oluşturmaya kadar pek çok konuda destek vermeye hazırız. Bunun için www.reklav.com.tr üzerinden bizimle irtibata geçmeniz yeterli.

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (Bu yazıya oy vermek ister misiniz?)
Loading...
TOP