Google Adwords Nedir ve Nasıl Kullanılmalıdır?

Google Adwords ülkemizde en çok kullanılan arama motoru olan Google’ın dünya genelinde aktif olan reklam servisinin adıdır. Adwords, Google’da yapılan arama sonuçlarında listelenen organik sıralamaların dışında reklam sayesinde Google’da ilk sayfada ilk 4 alanda ve en alt 3 alanda işletmenizin, hizmetinizin veya ürününüzün tanıtımını yapmanıza olanak sağlamaktadır.

Başlangıçta sadece arama sonuçlarında reklamlar yayınlanıyor olsa da şuanda görüntülü reklam ağı ile işletmenizin reklamını hedef kitlenizin girebileceği web sitelerinde de yayınlayabilmektesiniz. Aynı zamanda youtube reklamları, gmail reklamları, yeniden pazarlama reklamları ile hedef kitlenize Google Adwords sayesinde ulaşabilmektesiniz.

 

Dünyanın en büyük arama motoru olan ve internete yön veren şirket haline gelen Google, ülkemizde de %89.66 kullanım oranıyla en büyük arama motorudur.

Küçük ya da büyük ölçekli olması fark etmeksizin tanıtımının yapılması istenilen her türlü ürün ve servisin, en hızlı şekilde istenilen bütçe ile Google reklamları içerisinde yer almasını sağlayan Google Adwords günümüzde en hızlı kitlesel tanıtım araçları arasında bulunuyor. Bu sistemde ilk olarak yapılması gereken, tanıtımı yapılacak hizmet ya da ürünün hangi Google Adwords reklam biçimini kullanacağıdır.

Örneğin arama ağı reklamları ise, ürüne özel anahtar kelimelerin belirlenmesi olur. Ardından bu anahtar kelimeler için tıklama başına maliyet ücretlendirmesi yapan tüm kişi ya da işletmeler, maliyet oranı ve kalite puanlarının çarpımından ibaret olan bir açık arttırmaya dahil edilir. Bu hesaplama sonucunda verilen maliyet tutarı ve anahtar kelime kalitesi baz alınır ve Google algoritması üzerindeki reklam sıralaması belirlenir. Bu sisteme göre bakıldığı zaman, sıralamayı değiştirecek en önemli kriter anahtar kelimeler için verilen kalite puanı ve teklifler olmaktadır.

Kalite puanının yüksek olması içinse reklam alaka düzeyi, tıklama oranları ve açılış sayfası deneyimi gibi kriterler söz konusudur. Adwords tıpkı bir deniz gibi başlangıçta ilerlemesi kolay görünse de aslında oldukça geniş ve uzmanlık gerektiren bir alandır. Kendiniz reklam vermek isterseniz direkt Google Adwords‘e kayıt olup deneme yapabilirsiniz. Tabi ki bir acemi iseniz bütçenizin boşa gitme ve reklamlardan verim alamama ihtimaliniz yüksektir. Google Adwords reklam uzmanları ve partner ajanslar bu konuda Google’ın istediği tüm yönergeleri yerine getirerek ve düzgün reklam stratejileri belirleyerek aynı bütçe ile size daha fazla müşteri kazandırırlar. Biz Reklav Medya size bu konuda hizmet vermekten memnuniyet duyarız.

Türkiye’de Arama motoru kullanım oranları;

 

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (2 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 5,00. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?)
Loading...
TOP Şimdi Arayın