Instagram’da Nasıl Reklam Verilir ?

Son yılların popüler resim paylaşma uygulaması Instagram son güncellemesinden sonra video ve yayın özelliği ile popülerliğini arttırdı. Geniş bir demografi seçeneği olan Instagram dijital reklam mecraları arasında da popülerliğini arttırdı. Bir çok girişimci, e-ticaret ve firma için iyi bir satış kanalı olan  Instagram’da nasıl reklam verilir ?

Bildiğimiz gibi Facebook daha önce Instagram’ı satın alıp kendi reklam ağına dahil etmişti. Eğer daha önce bir Facebook reklamı verdiyseniz aynı şekilde reklam vermeye devam ederken Instagram hesabınızı Facebook reklam hesabınıza bağlayarak kullanabilirsiniz. Ancak eğer daha önce Facebook’da reklam vermediyseniz Instagam’da reklam vermek için bir Facebook Reklam Hesabı veya Facebook Business Maganer’e ihtiyacınız var.  Facebook Business Manager hesabı oluşturmak için linke tıklayabilirsiniz. Eğer bir dijital medya uzmanı değilseniz ve konularla ilgili bilginiz yoksa reklam vermeniz, optimize ve analiz etmeniz sizi zorlayacaktır. Bunun için profesyonel bir destek almanız hem doğru reklam yapmanız hemde bütçenizin gereksiz kişilere gösterilerek boşa gitmesini önlemiş olursunuz. Instagram reklamları için başvuru yapmak için tıklayınız.

 

Instagram reklam türleri nelerdir?

  • Instagram  30 saniye uzunluğunda reklam videoları yükleme imkanı sunuyor.
  • Reklam görselleri ve videolarının kare formatta olma zorunluluğu ortadan kalkıyor.
  • Platform, Facebook ve Instagram’da yapılan çapraz kampanyaların yönetimi ve etkin performansı için reklamverenlere servis ve optimizasyon araçları sunuyor.
  • Marquee adı verilen yeni özellik ile reklamverenler; vizyona giren filmlerin tanıtımı ya da yeni ürün lansmanı gibi durumlarda “bir an” satın alarak, kısa sürede büyük kitlelere ulaşma imkanına sahip oluyor.

Instagram’da görsel, video ve birkaç görselin kaydırılarak görüntülenmesine imkan veren carousel formatı olmak üzere 3 farklı şekilde reklam verilebiliyor.

Instagram'da nasıl reklam verilir

Reklam hizmetinden her kısım gurup yararlanabilmektedir. Reklam veren kullanıcı instagram hesabına business manager e bir hesap eklemezse eğer yayınlamış olduğu reklamlar gri renkte ekrana çıkmaktadır. Bu şekilde ne gelen beğenileri nede yapılan yorumları görebilirsiniz.

Verilen reklamlar diğer kullanıcıların takip ettikleri hesaplar tarafından gösterilmeye başlanılmaktadır. Reklam oluşturma sırasında seçmiş olduğunuz resim görseline bağlı olarak yatay ya da dikey bir biçimde yayınlayabilirsiniz. Diğer reklam uygulamaları gibi performans ölçüm işlemi reklam yöneticisi tarafından sağlanmaktadır. Bu yöntem sayesinde kolay bir şekilde ürününüz için reklam platformu oluşturabilirsiniz.

Instagram’da yayınladığınız reklamların sağ üst köşesinde Sponsorlu ifadesi yer alacaktır.

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (Bu yazıya oy vermek ister misiniz?)
Loading...
TOP