Satış Konuşmasında Dikkat Edilmesi Gereken Şeyler
Ana konusu ürün ve hizmet satışı olan işletmeler için satış birimi; her şey demektir. Satış veya pazarlama ekibinin satılan, ürün veya hizmet ile ilgili detaylı bilgiye hakim olarak müşteriye doğru olarak aktarması, satışın temel konusudur. Ancak müşteri ile konuşurken sadece ürün veya hizmet ile ilgili bilgiler aktarılmaz. Etkili satış teknikleri ile beraber doğru kelimeler kullanmak satışı arttıran faktörler arasındadır. Bazen satış sırasında yanlış kullanılan cümleler, müşterinin kafasında ürün veya hizmet ile ilgili sorular veya güvensizlik oluşmasına neden olur. Kullanılan hatalı cümleler veya ifadeler nedeniyle satış süreci başlamadan sona erebilir.
Öncelikle satış konuşmasında “Dürüst olmak gerekirse…” gibi bir ifade kesinlikle kullanılmamalıdır. Bu cümle müşterinin kafasında satıcının daha önceki müşterilere dürüst davranmadığı düşüncesini oluşturur. Aynı şekilde “Size özel indirim yapabiliriz…” cümlesi de hatalı bir cümledir. Müşteri ilk kez kapıdan girmiştir ve herhangi bir ayrıcalığı yoktur.
Bu cümle müşteride ürünün gerçek fiyatı ile ilgili soru işareti oluşturur. Satıcının ürün veya hizmeti anlatırken çok sık yabancı kelimeler kullanması da müşteriyi rahatsız eden ifadelerdir. Özellikle ürünlerin kataloglarında kullanılan ifadeler, yüz yüze konuşurken kullanılmamalıdır. Ürünün teknik özellikleri müşteriye anlatılırken ise kısaltmalardan kaçınılmalı ve detaylı olarak anlatılmalıdır. Müşteri ürünü ilk kez kullanacak olabilir ve konu hakkında hiç bir bilgisi olmayabilir. Teknik bilgiye hakim olduğunuzu müşteriye kanıtlamaya çalışmak, aslında potansiyel satış için tamamen ters bir tepki doğurabilir.
Reklav Digital Media Agency, size sosyal medya reklamları ve web tasarımı konusunda müşterilerine profesyonel hizmet veren bir medya ajansıdır. Satış teknikleri konusunda yardım almak isterseniz, Reklav Digital Media Agency ile iletişime geçebilirsiniz.
Blog Kategorileri
Son Blog Yazıları
Google’dan Adwords İçin Mobil Uyumluluk Kontrol Aracı
Yıllardır Google’dan duyduğumuz mobil dev...Mobil Uygulama Reklamları
Yapmış olduğunuz mobil uygulamanızı daha geniş ...Google’a Nasıl Reklam Verilir?
Merhaba değerli Reklav Medya Blog okuyucuları, ...Google Adwords Uygun Reklam Verme Yöntemleri
Yeni blog yazımıza hoş geldiniz. Çoğu işletmeni...Google Adwords Görüntülü Reklam Boyutları
Google Adwords görüntülü reklam ağında yayınlay...